Calvary / İnfaz

Colin Farrel'in başrol aldığı ve benim de çok sevdiğim film olan In Bruge'ın yönetmeni Martin McDonagh'ın kardeşi John McDonagh’ın filmi Calvary/İnfaz.
Açıkcası ben bir kardeş filmi olmasından ötürü de sorgulamalarını da çok yakın buldum. Ve filmdeki başrol oyuncularından Brendan Gleeson'ı seçmesinde de etkili olduğunu düşünüyorum. Her iki filmde de Gleeson'un oyunculuğunu beğendiğimi söyleyebilirim. Calvary filminde sonradan rahip olan James'in kendi içsel çatışmasını izlerken bir yandan da rahiplik yaptığı hatta yapmaya çalıştığı köydeki "yoldan çıkmış" insanlarla olan mücadelesini izliyoruz.
Rahipli filmleri seviyorum. Çünkü kendi eleştirilerini çok iyi yapıyorlar. Kutsal olanı eleştirirken kullandıkları samimi dil, kendi içimize dönmemiz için bize bir kapı aralıyor gibi. Kara komedi olan film, rahibin iyi olmasından rahatsız olan bir adamın günah çıkarmasında rahibi bir hafta sonra öldüreceğini söylemesiyle de film çok olmasa da aksiyon kazanıyor. Kendisini izlettiriyor. Ben sevdim. Siz de izlemek isterseniz buyrun :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Cennet Batıda / Eden à l'Ouest / Eden is West

AYFER TUNÇ SUZAN DEFTER