Salinger Gönül Çelen Çavdar Tarlasında Çocuklar

Holden Caulfield'ın hikayesidir Gönül Çelen ( L'Attrape-cœurs) ya da diğer adıyla bilinen Çavdar Tarlasında Çocuklar (The Catcher in the Rye). Salinger, anti-kahraman oluşturarak okuldan atılan lise çağındaki Holden'ın üç gününü anlatır. Ben Gönül Çelen/Çavdar Tarlasında Çocuklar olarak iki farklı roman sandığım bunca yıl boyunca gerçeği kitabı bitirip hakkında neler yazılmış diye araştırdığımda öğrendim :) "Ben sevmem. Doğrusunu isterseniz, hiçbir türlüsünü de sevmem gösterilerin. Film kadar çirkin sayılmazlar ama, öyle üzerine düşülecek gibi şeyler de değildir. Neden derseniz, bir kere oyunculara çok tutuluyorum. Sizin bizim gibi davranmıyorlar hiç. Öyle davrandıklarını sanıyorlar yalnız. Gerçekten öyle davranan tek tük oyuncu yok değil, ama herkes gibi davranmak isterken öyle bir yavanlığa düşüyorlar ki oyunun tadı kaçıyor." Bu akşam izlediğim tiyatro 'Çıkmaz Sokak Çocukları' oyunu da biraz bana bunu hissettirdi. Üstelik ben tırnak içindeki satırları 'Gönül Çelen' romanından yeni okumuş, oyunu izlemeye çıkmıştım. Hayat böyle tesadüflerle insana tebessüm ettiriyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Akif Hasan Kaya / Ölmüş Oyuncaklar Müzesi

İp Cambazı Değil Silahşor Arda Arel