Persona Ingmar Bergman

Bir çok ünlü yönetmenin kiliseyle bir bağı vardır diye söylersem yanlış olmaz. Ya babası papazdır ya da kilisede eğitim almışlardır. Mesela ünlü İspanyol yönetmen Luis Bunuel cizvit eğitimi almıştır. Ingmar Bergman ise bir papazın oğlu olarak İsveç'te doğmuştur. Oyun yazarı ve yönetmen olan Bergman, filmleriyle çok konuşulduğu gibi, çok sayıda yaptığı evlilikleriyle de gündeme gelmiştir.
Persona'nın senaryosu için yazdığı bir önsözde Bergman, bu filmdeki biçimsel yeni tavrı için şöyle diyor : " Kelimenin alışılmış anlamında bir senaryo yazmadım. Yazmış olduğum şey, esas olarak insan sesi ya da bir müzik aleti için yazılmış ve kayıt sırasında yardımcılarının katkıları ile yöneteceğimi düşündüğüm bir parçaya benziyor. Birçok noktada kararsızım ve en azından bir bölüm bana yabancı. Aslına bakılırsa, seçmiş olduğum konunun dev bir şey olduğunu farkettim ve sonuçta filme (bu düşünce beni ürpertiyor) girecek bölümler için yapmam gereken seçim olsa olsa öznel olabilir. Bu yüzdendir ki, okurun ya da izleyicinin hayalgücünü, sunduğum şeyleri özgürce kullanmaya davet ediyorum."
"Persona, kişinin nasıl göründüğü, başkaları karşısında nasıl olduğu, ne olduğunu sandığı ve gerçekte ne olduğu, ne olmak isteyip de kendine rağmen olduğu üzerine, sessizlik ve kelimeler, maskeler ve yüzler üzerine göz kamaştırıcı bir incelemedir."
Persona, aldığı ödüllerle birlikte filmin oyuncularıyla çok konuşuldu. Filmin iki ünlü kadın oyuncusu Bibi Andersson ( Guldbagge Ödülleri En iyi kadın Oyuncu )ve Liv Ullmann da bu filmle bir çok ödül kazanmıştır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Cennet Batıda / Eden à l'Ouest / Eden is West

Akif Hasan Kaya / Ölmüş Oyuncaklar Müzesi