Bir Tereddüdün Romanı Peyami Safa

Bir kitabın okunma zamanı önemlidir diye düşünüyorum. Bir okuma planı yapılacaksa, yazın okunacak kitaplar ve kışın okunacak kitaplar diye iki gruba ayırmak mümkün bence. Dün okumaya başladığım Peyami Safa'nın Bir Tereddüdün Romanı beni bu sorulara itti. Kitabı bana sevdiğim bir insan hediye etmişti. "Bir roman kahramanı, her şeyden evvel, kendisiyle beraber yaşanacak sevimli bir arkadaş olmalıdır." "-Ben, dedi, okuduğum kitabın kahramanlarını sevmek isterim; onları dostum farz ediyorum, hep kendileriyle beraber yaşıyorum ve yanımdan ayrılmalarını istemiyorum. Onun için bir kitabın kahramanını... Hatta pek çok sevmeliyim. Senelerce aynı kitabı tekrar tekrar okuduğum vardır. Öyle bir kitap arıyorum ki bütün hayatımda bıkmadan hep onu okuyayım." Mualla böyle diyor... Devamı gelecek. Peyami Safa Bir Tereddüdün Romanı Ötüken Neşriyat

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Cennet Batıda / Eden à l'Ouest / Eden is West

Akif Hasan Kaya / Ölmüş Oyuncaklar Müzesi