Bir Kitabı Okumak

Büyük bir heyecanla okumaya başladığımız kitapların yaprak sayfaları azalırken hissedilen duyguları en çok kitap kurtları bilir. Hayatımızın en anlamlı zaman dilimlerinden olan "kitap okumak" çoğu zaman hüzünlendiren sonlarla kendini gösterir. Bu roman da benim için öyle oldu. Peyami Safa'nın Bir Tereddüdün Romanı Mualla'nın karakteriyle aklıma kazındı daha çok. Mualla'ya aşık olan yazarın kafasını, İtalya’dan kocasını terkedip gelen, kıskanç bir kadın olan Vildan karıştıracaktır. "Kendi kendimden kaçmak istiyorum, kendime ve hiç bir şeye tahammül edemiyorum, dolaşmak, diyardan diyara gitmek... Başka tesellim kalmadı, boğuluyorum."
"Gideceğim, gideceğim... Suyun üstünde geminin direkleri benim için sallanıyor. Denizlerin, dağların, memleketlerin ötesinde... Oralara, oralara... Tek başıma vahşi ormanlardan geçeceğim. Sayıklamıyorum, sana projemi söylüyorum, inan bana, cinsim ben cins, çırıl çıplak öleceğim, fakat leşimi kimse göremeyecek ve bu hançerin haysiyetini kurtaracağım. O bir kalbe girecek, ah, kaçmak, gitmek, gitmek, oralara, vahşi ormanlara, vahşi ormanlardan sahralara... Ve insan ayağı basmamış yerlerde, bir ağaç altında ebediyyen kalacağım. Asırlarca iskeletim o ağaca yaslanmış duracak. Beni kimse bilmeyecek, bulmayacak... Gideceğim, emelsiz, imansız oralara gideceğim ve ıssız dağlarda ilk aşkımın türküsünü söyleyerek gideceğim. İnan bana, bu sefer rüya içinde değilim. O, bir kalbe girecek. Ah, vadediyorum."
Romanın kısa bir yerinde de İzmit'te kaçan bir genç kızdan bahseder.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Cennet Batıda / Eden à l'Ouest / Eden is West

Akif Hasan Kaya / Ölmüş Oyuncaklar Müzesi