A. Ali Ural- Fener Bekçisinin Rüyaları

Fotoğrafları karıştırıyorum. Sıradaki fotoğrafta duruyor parmak uçlarım. Bu yüzü tanımıyorum. Nerden eklemiş olabilirim diye not düşüyorum. Tüm dosyalarda aramaya başlıyorum. Yok yok! Kendime kızıyorum Nasıl olurda bu fotoğrafın sahibini tanımıyorum ve nasıl olurda bu fotoğrafa hiç not düşmemişim. Canım sıkılıyor. Ümitsizce son kalan dosyalara bakıyorum.Bir cümle karşılıyor beni :
Bir günah işle! Ve onu öldür!


İrkiliyorum. Cümleyi tanıyorum. O an fotoğraftaki adamla yüzyüze geliyorum. Kim olduğunu hatırlıyorum.

A.Ali Ural ile tanışmam kısmen böyle...Tabi daha detayları var ama burada uzunca yazıp sizi sıkmak istemem. Ancak 14 Ağustos 2008'de İstanbul'a gezmeye geldiğim bir günde - o zamanlar sadece ayda yılda bir gelirdim-  Körün Parmak Uçları şiir kitabından Muhteva şiirinden şu mısraları Beyoğlu'nu adımlayarak okuyordum : 


 ...
bir günah işle ve onu öldür
geçmeden bir deniz kenarından
bir günah işle ve onu öldür
takmadan köpüklerini peşine
ahtapotları, denizatları ve yıldızlarıyla
mürekkep balıklarını kurutmadan gidişi
bir günah işle ve onu öldür...

Yıllar geçti ve  benim her gün Beyoğlu'nu adımlayacağım hiç aklıma gelmezdi .  Değişmeyen bir şey de  A.Ali Ural okumaya devam ediyorum. İşte size son çıkan öykü kitabı Fener Bekçisinin Rüyaları'ndan  bahsedecektim ama insan anılara dalınca işin içinden çıkamıyor. Siz beni mazur görünüz...

Yorumlar

UÇURTMA;) dedi ki…
Bu kitabının çıktığından habersizdim, Ural serisini tamamladığımı düşündüğüm yazardı, şimdi bir eksik var sanırım, en yakın zamanda okunmalı... Farkındalık kazandırdığınız için teşekkür ederim.
Cemre dedi ki…
Ali Ural öyle özel biri ki benim için de...Zaman gazetesi Pazar yazılarıyla tanıştım ben..kestim biriktirdim her pazar yazısını..sonra radyo programı yazarlığın sırları..ve İzmitte yaşarken kitap fuarının ilki yaplmıştı ve ben şule yayınlarından geçerken bütün kitaplarını almıştım..favori kitabım Güneşimin Önünden Çekil(Doğu ve Batıdan portrler)...
Engin Zahid dedi ki…
Uçurtma, ben teşekkür ederim.
Engin Zahid dedi ki…
Cemre, benimkisi de öyle bir serüven aslında...
Bu arada ben de İzmit'liyim:)

Güneşimin Önünden Çekil ve Satranç Oynayan Derviş de çok iyi... Yangın Merdiveni de...Sanırım hepsinin yeri ayrı:)
Cemre dedi ki…
İzmitte 3 yıl yaşadım şimdi çookk uzaklardayım... kırılmazsanız iyi ki de ayrılmışım dediğim bir şehirdir İzmit:))

Resimdeki Görünmeyen , Posta Kutusundaki Mızıka, Yangın Merdiveni ve Güneşimin Önünden Çekil okuduğum kitapları, diğerleri de sırada...ara sırada şiir kitaplarından seçmeler yaparım.. Ali Ural' ı bilen ve onu severek okuyan her insan da özeldir:)
Engin Zahid dedi ki…
İzmit güzel şehirdir. Netice de bizim bir şekilde bağlarımız var ancak ben de iki yıldır ayrıyım... Mutluyum:)

Teşekkür ederiz.

Okumak güzeldir:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Cennet Batıda / Eden à l'Ouest / Eden is West

Akif Hasan Kaya / Ölmüş Oyuncaklar Müzesi