Zeki Demirkubuz Yeraltı


Bir kitabın sayfalarında dolaşmakla bir filmin karelerinde dolaşmak aynı şey değildir. Ama bir kitabın kahramanını bir filmde görürseniz orada biraz beklemek lazım. Çünkü insan ister istemez kafasındakiyle aslında kalbindekiyle gördüğünü kıyaslamak zorunda kalıyor. Tıpkı aşık olmak istediklerimizle aşık olduklarımız gibi.
Her neyse konuyu buralara çekmeyecektim.
Çok sevdiğimiz roman kahramanlarını sinema perdesinde görünce hayal kırıklığı yaşarız genelde. En azından ben de öyle oluyor ama bu sefer hiç de öyle olmadı. Hatta inanılmaz derecede heyecanlandım ve filmi çok beğendim.

Dostoyevski'nin Yeraltından Notlar romanından uyarlanan-iyi ki de esinlenmiş- sevgili yönetmenimiz Zeki Demirkubuz'un filmi YERALTI beni benden aldı.

Filmi detaylı yazmak istemiyorum fakat Engin Günaydın'a bir kere daha hayran kaldım.-Vavien ilk hayranlığımdı-

Dostoyevski'nin Yeraltından Notlar romanını okumalısınız ki sonrasında da Yeraltı filmi acayip iyi oluyor. Ancak söylemeliyim ki film sinirinizi bozabilir sizi sıkıp gerebilir de...

Zeki Demirkubuz: Yönetmen ve senaryo -roman uyarlaması
Oyuncular: Engin Günaydın, Nihal Yalçın

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Cennet Batıda / Eden à l'Ouest / Eden is West

AYFER TUNÇ SUZAN DEFTER