Mahmud Derviş: Fresk


Uzun zamandır edebiyat dergilerine karşı ilgim hep vardı. Son yıllarda ise daha fazla haşır neşir olduğumu düşündüğümde, adı sanı pek duyulmamış edebiyat dergilerine olan hassasiyetim ön plana çıktığını söyleyebilirim. Neden? diye bir soru sorulacaksa cevabım çok da net değil. Ama küçük dergilerin daha samimi olduğunu hissediyorum. Yoksa bilinen çok iyi edebiyat dergilerine dil uzatmak değil derdim. Her neyse, işte size son zamanlarda bahsettiğim, yeni yayın hayatına başlayan "Karabatak" edebiyat ve sanat dergisinden bir iki alıntı yapmıştım ki şimdi de yine Karabatak dergisinden bir alıntı yapacağım. Bu sefer bir şiir olacak. Şiirin tamamını alıntılamak yerine en sevdiğim dizeleri paylaşacağım. İyi okumalar:)


Fresk
...
Bu senin ismin
Dedi kadın
Ve kendi beyazlığının geçidinde kayboldu
Bu senin ismin, ismini iyi koru!
Bir harfle bile ona ters düşme
Kabile söylencelerine aldanma
Yatay ismine sadık kal
Ölü ve dirilerle sına onu
Gariplere eşlik ederek doğru konuşmaya alıştır
Mağaranın kayalarından birinin üstün yaz
Ey ismim: ben büyüdüğümde sen de büyüyeceksin
Sen beni taşıyacaksın, ben de seni!
Gariptir garibin kardeşi

...
...

Ey ismim: biz şu an neredeyiz?
Söyle; şu an nedir? Yarın nedir?
Nedir zaman, nedir mekan?
Eski nedir, yeni nedir?

Bir gün istediğimiz olacağız.

...

Mahmud Derviş




İşte böyle bir şiirde benim hissiyatımı yakaladığım dizeler. Tamamı için Fresk şiirine bir bakın derim. Bu ay Karabatak dergisine de bir göz atın derim. Şiirde sizin beğendiğiniz dizeleri okumak isterim.

Not: Fotoğraftaki yazıda ne yazıyor bilmiyorum. Bu dili bilen varsa, paylaşırsa çok sevinirim:)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İp Cambazı Değil Silahşor Arda Arel

To Kill a Mockingbird / Bülbülü Öldürmek

Akif Hasan Kaya / Ölmüş Oyuncaklar Müzesi