EKRANDAKİ KADININ YERİ ?



Film Arası Sinema Dergisi, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü nedeniyle özel bir sayı hazırladı. Bu sayıda Murat Tolga Şen'in Karakter Ve Oyuncu Olarak Sömürülen Bir Meta Sinemada ve Tv'de Kadın adlı yazısında dikkatimi çeken bir alıntıyı paylaşmak istedim.

Amerika'nın en muhalif ve ilginç karakterlerinden biri olan, Hustler dergisinin kurucusu Larry Flynt, 1977 yılında Ohio'da yaptığı konuşmada, seksi lanetleyen tüm politikacılar için söylediği şu sözler sanırım hala geçerliliğini koruyor.

Flynt, "Politikacılar seksi gösteren yayınlar gençliği bozuyor derler, ama yalan söyler, aldatır ve din dışı savaşlar başlatırlar. Toplumu oluşturan insanlar. Yönetenler için sürüdeki koyunlardır onlar. Gerçek ahlaksızlık çocuklarımızı yetiştirirken onlara, seks kötü ve pistir dememizdir ve onlara insanlık adına kan dökmek kahramanlık dememizdir. Seksle ilgili bunca tabu varsa sorunlarımız var demektir. Kızgın ve bahşiyiz demektir." der ve "Hangisi ahlaka daha aykırı? Seks mi? Savaş mı?" diye sorar...

Derginin bu sayısında çok sayıda kadın oyuncu, yönetmen, senarist ve set çalışanı, sinemada kadın olmayı ve kadın sorunlarını konuştu. Ayşen Gruda, Cansu Dere, Hale Soygazi, Hülya Koçyiğit, Özgün Namal, Şebnem Sönmez ve Yeşim Ceren Bozoğlu gibi oyuncuların yanında kadın yönetmenlerden İlksen Başarır ve Bingöl Elmas Türk kadının ekrandaki yeri üzerine değerlendirmelerde bulundular. Bence vakit kaybetmeden dergiye mutlaka bir göz atın derim.

Yorumlar

FeRaŞe dedi ki…
edindim ve okudum, gerçekten hoş olmuş, emeklerine sağlık. Bu kadar eziyet görmelerine rağmen kadınlar adına ufak da olsa (dergi vs gibi) bir şeyler yapılmış olması açıkcası mutlu etti. İlgine alakana yine yeni yeniden t.ederim. Öpüldün.Sevgiler.
Feraşe.
Engin Zahid dedi ki…
Feraşe, elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Teşekkürler bana değil onlara:)

Yine yeniden görüşmek üzere,öptüm:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Cennet Batıda / Eden à l'Ouest / Eden is West

Akif Hasan Kaya / Ölmüş Oyuncaklar Müzesi