Hunger(2008), Steve McQueen



BANA ÖZGÜRLÜĞÜMÜ VER! YOKSA CESEDİMDE HAPSOLURSUN!
Karışık da olsa benim de bir "izlenecek filmler" listem var. Ama bazen bu listenin epey dışına çıkabiliyorum. Nereden not edip izlenecekler arasına aldığımı hatırlamıyorum ama filmi izlemeye başladığımdan itibaren bir sinir bozukluğu bir gerginlik bir mide bulantısı sürüp gitti. Bir yerlerde yanlışlık olmalı dedim. Bu filmle benim ne alakam var. Onca film dururken bu filmi seçip izlemek gerçekten epey zorladı beni. Nihayetinde film bitiminde hemen film hakkında araştırmaya başlayınca anladım ki iyi ki izlemişim:)

Enda Walsh ve Steve McQueen kalemlerin, IRA mensubu Bobby Sands’in hapishane hayatına kamera tutan, yönetmenliğini de Steve McQueen'in yaptığı filmde bir dönemin açlık grevinden yansımalarını izliyoruz. Öyle ki oyuncuların müthiş performansı sizi filmi çok derin hissetmenize neden oluyor. Michael Fassbender ve Liam Cunningham'ın başrollerini paylaştığı film Cannes Film Festivali'nde büyük ses getirmeyi başarıyor.

Her hangi bir özgürlüğün kısıtlanması doğrultusunda okumaya çalıştığım filmde ne olursa olsun, insanın inandığı şeyler söz konusu olduğunda canından vazgeçmesini makul bulabildim.

Hunger(2008), Steve McQueen

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İp Cambazı Değil Silahşor Arda Arel

To Kill a Mockingbird / Bülbülü Öldürmek

Akif Hasan Kaya / Ölmüş Oyuncaklar Müzesi