CYRANO DE BERGERAC




Ne film ama...
Daha önce bir yerde söylemiştim. Yazı dilinin aslında konuşma dilinden daha etkili olabileceğini. Lakin buradaki esrar perdesi yazı olduğu kadar okuyanın da ruh dünyasındaki derinlik. Sinema gerçeğin fotoğrafa fotoğrafın da perdeye yansıması diyorlar ama aslında bu filmde görüyoruz ki sinema aslında sadece ve sadece içimizdeki BİZdir. Cyrano De Bergerac hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz ama filmin kalp atış hızımı arttıran sonunu paylaşıyorum.

"Her şeyimi koparın, bekletmeyin ölümü;
Alnımdaki defnemi, göğsümdeki gülümü
Koparıp alın! Fakat size rağmen bir şeyim
Öyle bir şeyim var ki, alıp götüreceğim.
Ve bu akşam çıkınca Allah'ın huzuruna,
Yedi kat gökyüzünün o masmavi nuruna,
Eşikten selam verip karışacağım zaman
Yanımda bulunacak. Allahıma buradan
Lekesiz, buruşuksuz onu götürüyorum!
Evet,ne yapsanız da
Bu benim,
Gururum!
"

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İp Cambazı Değil Silahşor Arda Arel

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

To Kill a Mockingbird / Bülbülü Öldürmek