BİR FİLM İZLEMEK. BLACK SWAN!


Bir insanın başka bir insanın mahremiyetine inip bunu yazabilmesi zor olmalı. Bunun ötesine geçip yaşananları tüm çıplaklığıyla ortaya koymak.

İnsanın kırmızı çizgileri olmalı. Ali Ural’ın bir denemesinde okumuştum. Denemenin sonundaki cümle çok güzeldi. “Allah’ın insana koyduğu sınırlar var.” İnsanın kendini zaptettiği bir DUR düğmesi olmalı. Aklıyla, duygusuyla bunu kontrol altına alabilir mi insan bilemiyorum ama Zor...

Filmde insanın derinine girdikçe giriyoruz. Hayallerine, rüyalarına, fantezilerine kameramızı sokup bunu doğal karşılayabiliyoruz. Hiç utanmıyoruz. Yüzümüz de kızarmıyor artık. Film etkiledi. Nerdeyse tahrik oluyordum. Sözde" profesyonel" bir gözle izleyecektim. Ama ne " profesyonellik"! Filmi izlerken çoğu kez koltuğa yapıştım. Çok fazla gerildik,hatta ürktük. Film çıkışı kendimi iyi hissetmedim. Canımı sıkan bir şeyler vardı. Bu yazıyı yazarken de var. Hala canım sıkkın! Yolunda gitmeyen bir şeyler var…

Bunun yanı sıra iyi olan şuydu. Bale,sanıldığı kadar estetik değilmiş.Çok daha ötesi bir şey. Bale öğrenene kadar tırnak kanamalarının hiç de estetik yeri yok. Boks da yüzün dağılması bale de ayak parmakların kırılması gibi....

Yorumlar

Hayal Kahvem dedi ki…
Merhaba Engin Zahid
Bir kaç gündür James Joyce'un Sanatçının Bir Genç Adam Olarak Portresi'ni okuyorum. Yarı otobiyografik bir roman. Katolik bir gencin günahlardan kaçınmak için yaşadıklarını,insani duygularıyla mücadelesini anlattığı sayfalardayım. Aslında bitirdiğimde kafamı toparlarsam birşeyler yazmak istiyorum. Tavsiye ederim Engin Zahid. Okuduysanız düşüncelerinizi öğrenmek isterim. Niye Siyah Kuğu yazınızın altına böyle bir yorum yazdım. Her insanın içinde illa ki siyah ve ak kuğu var. Kitaplar ve filmler sayesinde bazı şeyleri daha iyi farkediyoruz galiba. James Joyce'un bu kitabı tam denk geldi. Onun için yazdım.
Engin Zahid dedi ki…
Merhaba Vildan Hanım,
Hem kendi işlerim hem şu blog olayları derken uzak düştük buralara. James Joyce'un kitabı bende de var ki ne zaman elime alsam bir şeyler çıkıyor başlayamıyorum ama demek artık yakın zamanda okumalıyım:) Teşekkür ederim...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Cennet Batıda / Eden à l'Ouest / Eden is West

Akif Hasan Kaya / Ölmüş Oyuncaklar Müzesi