BASİT BİR FİKRİ, KARAKTER MERKEZLİ BİR SENARYO HALİNE NASIL GETİRİRİZ?


"En basit haliyle bir fikri, karakter merkezli bir senaryo haline nasıl getiririz?"

Burada dikkat çekmesi gereken husus senaryomuzun karakter merkezli oluşu, yaptığımız iş de karakter merkezli senaryo yazımı.
Klasik dramada karakterlerin yapması gereken bir yolculuk var. Dinamik yazılmalılar. Yaşamalılar. Varoluş sürecinde olmalılar.
Bu varoluş ve değişim sürecini yazarken faydalandığımız yer de arketiplerin gelişim / değişimleri.

Bu konuya dikkatinizi çektikten sonra şu uyarıda bulunayım: fikrimiz üzerinde düşünürken mümkün olduğu kadar yönteme bağlı kalın. Farkında mısınız, ipin ucu hemen kaçıyor, karakterleri tartışırken "sonra bir gün, kuzey buz denizinde balıkçılık yapan eniştesi gelsin ve desin ki..." gibi olay örgüsü kurmaya yöneliyoruz. Olay örgüsünü kurmak zor değil. Aklımıza her an yeni bir şeyler gelebilir. Ancak, arketip modeline bağlı kalarak olay örgüsü ve çatışma yazabilmek değil mi asıl mesele? O yüzden olay örgüsü yazmaya girişmeden evvel ne yöne gideceğimizi tam olarak görmemiz gerek. Konumuzla ilgili düşünürken mümkünse aklınıza gelen olayları bir yere not alın ama karakterlerin değişimleri ve değişim yönlerini arketiplerle açıklayın. Yani önce kavramsal düşüneceğiz. Sonra o kavramsallıktan yola çıkarak olay örgüsü seçeceğiz. Böyle yaparsak seçtiğimiz olaylarla, karakterlerimiz tutarlı gelişir. ''


GÖKHAN YORGANCIGİL

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Cennet Batıda / Eden à l'Ouest / Eden is West

AYFER TUNÇ SUZAN DEFTER