Kayıtlar

Şubat 7, 2010 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

YABAN ÇİLEKLERİ-INGMAR BERGMAN

Resim
Kendisiyle ölmeden önce yüzleşmek isteyenler için iyi bir film olsa gerek.
Filmde bir şiir okunuyor ama kimin şiiri olduğunu çok merak ettim. Bilen lütfen bana iletirse sevinirim...


ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ - ANI YAŞA'YAMAMA

Resim
Dört ilkemiz nedir?
Gelenek. Şeref.
Disiplin. Mükemmelliyet.

"Oy reis, koca reis"
Bilen yok mu?
Walt Whitman'ın, Abraham Lincoln
için yazdığı bir şiirden.

"Kopar goncaları henüz
vakit varken bugün"
Bu duygunun Latince
karşılığı" Carpe Diem" dir.
Ne anlama geldiğini bilen var mı?
Carpe diem. "Anı Yaşa" demektir.

Hayatlarınızı sıradışı
bir hale getirin.
Anı yaşayın çocuklar.
Carpe diem.

Ne oldu?
Neil ölmüş!
}- İntihar etmiş olamaz!
Babası yüzünden.|Yoksa bizi bırakmazdı. Bırakmazdı !
Bunu babası yaptı !|Onu babası öldürdü!

Beyler, dört ilke nedir?
Adaletsizlik. Korku.
Yozluk. Dışkı.

Filmin repliklerini biraz karıştırdım ve ortaya böyle bir şey çıktı. Dün gece bu filmi izleyip ağladığımda bazen gerçekten bazı anların dayanılmazlığını hissedip nefessiz kalıyorum. Neil, maalesef ölümü seçtİ. Müslüman biri olarak ölümü seçemesem de çok daha kötüsünü yaptığımı düşündüm. Kendimi öldürmedim ama bir katil oldum...

ÇİZGİNİN DIŞINDA OLANLAR ÇEMBERİN İÇİNDE Mİ?

Resim
Arakadaşımın bürosuna gitmiştim. Büroda sehpanın üstünde bir dergiyle gözgöze geldik. Başka dergiler de vardı ama o dikkatimi çekti. Oku beni diyor gibiydi. Yanına yaklaştım. O da bu büroda yeni olmalıydı ki hala naylon kabuğundan kurtulamamıştı. İzin aldım ve dergiyi naylon hayatından dışarı çıkardım. Derin bir nefes aldı. İlk bakışma sonrası hangi yazıyı ilk önce okuyayım diye sayfalar da geziniyorum. Dikkatimi çeken "ÇİZGİNİN DIŞI" başlığı oluyor. Yazıyı alelacele okuyorum. Çünkü bürodan çıkıp bir yere yetişmem lazımdı. Misafirim büroda. Hayatta misafir olduğumuz gibi.Ama yine de OKUmak istiyorum. Büro da yabancıyım. Büro da bana yabancı. Dergi orada duruyor. Bir daha okumak istiyorum yazıyı ama zamanım yok. Yolcu yolunda gerek diye ayrılıyorum. Yazarının kim olduğunu hatırlamıyorum ve nette bulurum diye dert etmiyorum. Bakındım ama bulamadım. Kimin yazısı ÇİZGİNİN DIŞI? Çünkü kendisine çok teşekkür etmek istiyorum. Çok beğendim. İçimde bir YOLCUluk peydah oldu. Ne güzel…

BİR YAHUDİYİ ANLAMAYA ÇALIŞMAK

Resim
Bazı konularda sessiz kalmamız gerektiğini düşünürüm. Üzerine çok fazla söz söylemenin artısının olmayacağını aksine ne kadar çok şey söylenirse o kadar yanlış anlaşılacağını bilirim. Bilirim diyorum çünkü yaşadığım bir durumdur.

Romain Gary'nin adını duyduğumda bana övgüyle bahsedilmişti. Okuduğum ilk kitabından sonra ikinci olarak okuduğum kitabı Polonya'da Bir Kuş var. Ya da diğer adıyla Avrupa Eğitimi. Kitap aslında bana çok yakın gelmedi. Çünkü tarih savaş içerikli romanlar okuduğumu söyleyemem. Milliyetçi değilim yanlış anlaşılmasın ama bir yahudiyi anlamak için ona hangi tarafından bakmak lazım bundan da pek emin değilim. Yahudilere Nazi Almanlar tarafından yapılan zulumler tarihin sayfalarında hala canlılığını korumakta ki bizler hala romanlarını filmlerini izliyoruz. Nasıl bir etki ki sürekli bu durumu ortaya sürüyorlar. Yani unutturmamak için her zaman bir film bir roman ortaya konuluyor. Bilmiyorum, bir önyargım da yok...O yüzden tanımak için okumaya devam ediyorum. …