WANDA ADINDA BİR BALIK BANA NELER ANLATTI


Bir arkadaşımın evinde akvaryum vardı ve ben büyük keyifle renk renk balıkları izlerdim. Hatta kendimi kaptırmış olmalıyım ki balıklarla konuşuyordum. Beni duyan arkadaşım "İyi misin?" dediğinde cevabım: "Balık olmak isterdim. Düşünsene hiç sıkılmazsın. Yaptığın her şeyi hiç yapmamış gibi, hep gördüğün yeri hiç görmemiş gibi hep aynı heyecanla yaşamak güzel olmaz mı? Tamam, biraz ileri gittim ama bazen ya da bir süre balık olabilmeliyim. Denizlere okyanuslara açılmalıyım. Unutmak istediğim her şeyi unutmalıyım. Hiç yaşamamış gibi hissetmeliyim." Arkadaşım daha fazla dinlemedi beni. Ben de daha fazla bu konuda yazmayayım.
Bu film bana neler hatırlattı.
Beslediği hayvanlara isim verenleri seviyorum. Çünkü o zaman misal beslenilen balık ise balık olmaktan çıkıyor. Bir dost bir arkadaş oluyor. Yoksa öyle değil mi? Benim beslediğim bir hayvanım olmadı. Ama isim verdiğim 5 yıl beraber olduğum, kullandığım 0.7 uçlu kalemim vardı. O kadar alışmıştım ki ona ödünç isteyen birine asla vermedim. "Alt tarafı bir kalem" diyenlere söyleyecek çok sözüm vardı ama bunu söyleyenlerin beni anlamasını beklemezdim. Kötü bir zamanda çok değer verdiğim kalemimi kaybettim. Kendime hiç bu kadar kızmamıştım. Oturup ağladığımı söyleyebilirim. Sonra da ağladığıma ağladım. Sanırım deliriyordum. "Alt tarafı bir kalemdi". Dünya malına bu kadar göz yaşı dökmem bir anda beni sarstı. Ben kalemime tamah ediyordum kimisi evine kimisi arabasına kimisi bilmem neye... İlahi bir mesajdı bu yaşadığım. Sonrasında hayata bakışımda ciddi bir yer edindi sarı 0.7 uçlu kalemim. O kayboldu ama bana iyi bir ders vermişti...

Filmden bahsedecektim ama konu buralara kadar geldi.
Ben sözü linke bırakıyorum. "http://tr.wikipedia.org/wiki/Wanda_Ad%C4%B1nda_Bir_Bal%C4%B1k"

Yorumlar

wimparella dedi ki…
5 senedir tesadüfen bulduğum koyu yeşil 0.5 bir kalemim var çok eskidi çok kirlendi kenarı kırıldı ama bayılıyorum ona ondan başkasıyla yazamıyorum eğer kaybolursa ne yaparım bilemiyorum.Bazen düşünüyorum hatta kaybolduğunu çaresiz hissediyorum seni çok iyi anlıyorum.Geçen gün bir arkadaşım ben sana bunun yenisini alim dedi hayır istemiyorum yenisini dedim anlam veremedi onun yerini tutamaz ki hem zaten aynısının olduğuu zannetmiyorum.
Ala dedi ki…
Wimperalla, sakın kabetme onu...Ben kaybettiğime çok üzülmüştüm...Kimsenin kolay kolay anlayacağı bir durum değil...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Cennet Batıda / Eden à l'Ouest / Eden is West

AYFER TUNÇ SUZAN DEFTER