ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ - ANI YAŞA'YAMAMA


Dört ilkemiz nedir?
Gelenek. Şeref.
Disiplin. Mükemmelliyet.

"Oy reis, koca reis"
Bilen yok mu?
Walt Whitman'ın, Abraham Lincoln
için yazdığı bir şiirden.

"Kopar goncaları henüz
vakit varken bugün"
Bu duygunun Latince
karşılığı" Carpe Diem" dir.
Ne anlama geldiğini bilen var mı?
Carpe diem. "Anı Yaşa" demektir.

Hayatlarınızı sıradışı
bir hale getirin.
Anı yaşayın çocuklar.
Carpe diem.

Ne oldu?
Neil ölmüş!
}- İntihar etmiş olamaz!
Babası yüzünden.|Yoksa bizi bırakmazdı. Bırakmazdı !
Bunu babası yaptı !|Onu babası öldürdü!

Beyler, dört ilke nedir?
Adaletsizlik. Korku.
Yozluk. Dışkı.


Filmin repliklerini biraz karıştırdım ve ortaya böyle bir şey çıktı. Dün gece bu filmi izleyip ağladığımda bazen gerçekten bazı anların dayanılmazlığını hissedip nefessiz kalıyorum. Neil, maalesef ölümü seçtİ. Müslüman biri olarak ölümü seçemesem de çok daha kötüsünü yaptığımı düşündüm. Kendimi öldürmedim ama bir katil oldum...

Yorumlar

lavinya dedi ki…
Hayatımızda en dayanılmaz anlar değil midr 'carpe diem'siz olanlar...ya da hayat nefesimizi kesen anıların içinde gizli değil mdir aslında?Ama yine de Ala kendine kötülük etme kim ne derse desin 'sözcükler ve düşünceler dünyayı deiştirebilir'.;)
Ala dedi ki…
Kendime yeterince kötülük yaptım. Bu saatten sonra kendimle uğraşmıyorum:) Teşekkür ederim.
F.Ç dedi ki…
"kendimi öldüremedim ama bir katil oldum" vuruldum bu cümleye... yüreğine sağlık

(aklıma "ölmeden önce ölünüz" sözü gelse de bu söze tersten bakınca insan katil oluyor gerçekten..bunu düşündüren ALLAH'a hamd olsun vesile olandanda razı...)
vildan dedi ki…
İnanmıyorum Ala! Filmin hüzünlü sürprizini nasıl açık edersiniz!..
Hımm..İnşallah filmi seyretmemiş biri okumaz yazınızı... Her şeye rağmen filmi seyretmiş olanlar için iyi bir hatırlatma yazısı olmuş ama.. Şahane bir filmdir çünkü. Ellerinize sağlık:)
Ala dedi ki…
*F.Ç. öyle bir ölümden bahsetmedim orada ama sizin bakışınız da güzel...

*Vildan Hanım, evet bunu yazıp yazmamakta kararsızdım ama bunu yazmazsam anlatamazdım demek isteyeceğimi ki gerçekten anlaşılmanın bu kadar zor olduğu bir zamanda:) Sizden de görmüştüm filmi.Ben teşekkür ederim.
yıllar öncesi seyrettiğim bu film
senin satırlarında yeniden canlandı gözlerimde..
Ala dedi ki…
Seni o yıllara götürebildiysem ne mutlu bana:) Umarım o yılları hatırlayınca mutlusundur...
araksus dedi ki…
Aslında bir yanlışın var.. Ne de mutlu oluruz geçmişi düşlerken.. Yanlış ne mi? Pek önemli bir şwy değil ufak bir hata:
carpe diem demişsin. O bileklerimizi kesmeden önceydi önceden kalma.
Bu daha uygun olur: 'taedium vitae'
sende hak verirsin bana değil mi. Ve film; yeni öldü bir ozan
Ala dedi ki…
Bloğumda çok da kişisel bir şey yazmak istemiyorum. Daha genel yorumlarımı yazıyorum. Yoksa acı gerçeğim. Çoktan öldürdüler Ala'yı...Katilim demiştim ya işte bu yüzden.
Hira dedi ki…
hep izlediğim asla sıkılmadığım bir film.. Yazıda gerçekten çok hoş.. Tebrikler
Ala dedi ki…
Teşekkür ederim Hira...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Cennet Batıda / Eden à l'Ouest / Eden is West

Akif Hasan Kaya / Ölmüş Oyuncaklar Müzesi