TARKOVSKY PEŞİNDE 2--ANDREI RUBLEV


Danil, dinle.
Onlar günahkâr değiller...

Merhamet uzun süre acı çeker ve
naziktir; merhamet kıskanmaz...
merhamet kendiyle övünmez,
şişinmez...kendisine yakışıksız davranmaz...kendisini aramaz, kolayca
kışkırtılmaz, kötü düşünmez...günahla neşelenmez,
ama gerçekle neşelenir...her şeye göğüs gerer...her şey için
umutludur, her şeye dayanır.
Merhamet hiç kaybetmez.

Neysem oyum. Bana
dürüstlüğü öğretemezsin.
Ne çizeceğim bilemiyorum.

Neden bizi cennet ateşiyle
korkutuyorsun?
Soyunup senin yaptığını
yapmak bir günahtır.
Ne günahı? Bu gece aşk
gecesi; aşk günah mı?
Birini böyle bağlamak aşk mı?
İmanını bize kanıtlamaları için keşişleri çağır
istersen.
Korku içinde yaşamak kolay mı sanıyorsun?
Korku içinde yaşıyorsun çünkü
hayvani aşktan başka aşk bilmiyorsun.
Tüm aşklar aynı değil mi? Sadece aşk.
Şehvet ruhsuz; ama aşk
kardeşçe olmalı.

Yorumlar

araksus dedi ki…
Hiç, evet sadece bu. Ne merhamet,ne aşk ne de korku. Artık farklıyız.. Mesela ben nefretin eşiğindeyim. Maskelerden de iğreniyorum. Maskelerim hepsini dün gece yaktım. Ben ne yaptım? İşte onu bilemiyorum.
Ala dedi ki…
Sen ne yaptın? Nerelerdeydin? Merak ediyordum seni... Bir de bu cümleler.
araksus dedi ki…
Yaşayıp gidiyorum.. Ben de seni merak ediyordum.. Sen niye? Bir de renk gelmiş buraya:)
Ala dedi ki…
Bloğuma çeki düzen vereyim derken ayarlarını bozmuşum. Demek ki her zaman ayarlarla oynamamak gerekiyor. Nihayetin de yaptığım yanlışı buldum ve böylece renk geldi:)
İyi olmaya çalışıyoruz...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Cennet Batıda / Eden à l'Ouest / Eden is West

Akif Hasan Kaya / Ölmüş Oyuncaklar Müzesi