Katilini bağışla! Bağışla beni Mozart.



"Yüce Tanrım,
beni büyük bir besteci yap.Senin ihtişamını müziğimle
dile getirmeme ve ünlü olmamı sağla.Beni dünya çapında şöhret yap
Yüce Tanrım."
"Beni ölümsüz yap."
"Ölümümden sonra bestelerimden ötürü insanlar
adımı sonsuza dek sevgiyle ansın.Karşılığında bakirliğimi tüm gayretimle ve tüm tevazumla, yaşamımın
her anını sana bahşediyorum. Amin."

Diyor Salieri AMADEUS' ta. Böyle başlıyor diyebiliriz film. En azından benim için buradan başlıyor. Sonra mı? Sonra...


"Ne oldu biliyor musun? Bir mucize! Hayatım tamamen değişti. Elbette, bunları Tanrının
plânladığını biliyordum. Hiç şüphe yoktu.
Bir bakıyorsun ücra bir kasabada sefil bir çocuksun.
Bir bakıyorsun burada müzisyenlerin şehri Viyana'da müzisyenlerin kadim dostu
İmparator Joseph'ın huzurundasın. Birkaç yıl sonra, saray bestecisi
oldum, müthiş değil mi? Her gece Avusturya İmparatoru'nun
yanında oturup onunla düet yapıyor onun nota yanlışlarını düzeltiyorum.
Aslına bakarsan imparatorda
hiç müzik kulağı yoktu.Ama ne önemi vardı ki?Müziğimin hayranıydı.Söylesene yerimde olsaydın
Tanrı'nın yeminini kabul ettiğini
düşünmez miydin?
Bir fazilet timsaliydim.
İnan bana yeminimi tuttum.Kadınlardan uzak durdum.Her gün öğrencilere ders verdim,
hem de çoğuna ücretsiz.Yoksul müzisyenlere yardım için,
sayısız heyete katıldım.
Hayatımın tamamı işti.Mükemmel de gidiyordu.Herkes beni seviyordu.Ben de kendimi seviyordum.O gelene kadar."


Evet,Salieri'nin "O" dediği Wolfgang Amadeus Mozart idi. Devamı sonra:)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bela Tarr'ın Torino Atı ve Benim Ona Giden Hikayem

Cennet Batıda / Eden à l'Ouest / Eden is West

AYFER TUNÇ SUZAN DEFTER