ESİNLENME


Sevmek için o kadar çok sebep bulurum ki. Nerden , kimden başlayayım:)
Vasconcelos'u severim. Üstelik klasik değildir ama benim klasiğimdir. Çünkü Kahramanı Zeze, bana zamanında dostluk etmiştir. Herkesten daha çok yakın durmuştur. Kulağını sırtıma koymuştur. Dinlemiştir hırıltılarımı.
Balzac'ı severim çünkü 1800lerde yazdığı Vadideki Zambak'la beni öyle bir yerimden yakalamıştır ki bunu hissetmek için illaki o tarhilerde yaşamak gerekmiyormuş.
Dostoyevsky 'i severim çünkü ismi dostu anımsatır. Bu yetmez derseniz Suç Ve Ceza derim. Şöför amca, Kramazov Kardeşler de inecek var derim.
Hermen Hesse severim çünkü daha önce seveceğim bir Hesse tanımadım. Bozkırkurdu'nu anlamak hiç de kolay olmadı. O yabancılıkla dolaştım cümlelerinde taştan taşa. Kurtlar arasında bir kırmızı başlıklı erkeğim.
O. Wilde severim çünkü gerçektir. Çünkü utanmamıştır sevgisinden. Ve söylemiştir içinden geçeni.
V.Hugo severim çünkü SEFİLLER'i kim sevmez.
E.Zola'yı severim çünkü zorla güzellik olmaz,zorla sevilemeyeceğini hatırlamadığım bir yaşımda anlatmıştı bana Therese Raquin.
A.H.Tanpınar'ı severim. Çünkü HUZUR gibi bir romanı ancak bu kadar huzursuz okuyabilirdim. Saatleri Ayarlama Enstitüsü, yani ne diyeyim. Çok sevdim işte.
M.Sade, kimsenin okumasını istemem ama sevdim onu da çünkü onu okuduktan sonra once güzelliği daha bir görmeme vesile oldu, anlattığı sadistliklerle dolu romanıyla...
GOGOL'u sevdim. ay anacım normal değil o adam:) Şeytanı dost edinmiş:) Genç Werther in Acılarını hissetmek için sıradayım...
Exupery'i severim çünkü daha önce kimse "Bana bir koyun çiz'" demedi:)
Çehov'u seviyorum çünkü okuduğum oyun yazarlarından.
Shakespeare'i severim. Onu sevmeyen ölsün:) ROMEO ROMEO değil Benim O benim O:):) Hem kavga etmez sever beni:)
Tolstoy, Ahmet, MEHMET, AYŞE.MELAHAT,Elif, AYsun, gelsin ALİLER, Ne bileyim işte o kadar çok var ki oku oku bitmiyor :) Hepiniizi seviyorum ve sevmek için illaki bir nedenim yok. Engin'im ben hepinizi severim:)
Mozartı da severim. söylemezsem alınır o da alınmasın:)
Aklıma gelmeyenler üzülmesin. Rüyama gelin görüşürüz:)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İp Cambazı Değil Silahşor Arda Arel

To Kill a Mockingbird / Bülbülü Öldürmek

Akif Hasan Kaya / Ölmüş Oyuncaklar Müzesi